Toată lumea știe că diamantele sunt scumpe, dar de ce?
Este ușor să vrei să atragi un singur factor care face diamantele scumpe. Cu toate acestea, adevărul este mai complex decât atât.
În general, există trei lucruri care afectează prețul diamantelor: raritatea, dezirabilitatea și costul de producție.
Apoi, există o serie de detalii mai fine în fiecare categorie care afectează prețul diamantelor.
În acest postare, vom arunca o privire mai atentă la toate aceste detalii pentru a diseca de ce diamantele sunt o piatră prețioasă scumpă și de ce anume diamant sunt mai scumpe decât altele.
Înainte de a ne aprofunda în ghidul nostru cu privire la factorii prețului diamantelor, dorim să clarificăm că vom vorbi mai ales despre diamantele incolore în această postare.
Diamante vin în fiecare culoare a curcubeului.
Dar când oamenii vorbesc despre prețul diamantelor fără a folosi un calificativ, de obicei se referă la costul diamantelor incolore, numite uneori și diamante albe.
Este important să faceți această distincție, deoarece diamantele incolore și diamantele colorate au prețuri destul de diferite.
Vom vorbi puțin despre motivul pentru care este aceasta în prima noastră secțiune.
Acestea fiind spuse, haideți să aruncăm o privire mai atentă asupra prețului diamantelor.
Vom începe prin a examina elementul cel mai greșit înțeles al prețului diamantelor: raritatea diamantelor.
Oamenii spun adesea că diamantele sunt scumpe pentru că sunt, dar acest lucru nu este întotdeauna adevărat.
De asemenea, pot auzi oamenii spunând că diamantele nu sunt deloc rare, ceea ce, de asemenea, nu este chiar adevărat.
Deci, care este adevărul despre raritatea diamantelor?
În general, diamantele nu sunt deosebit de rare. Cu toate acestea, diamantele de calitate bijuterie cu greutate mai mare în carate sunt foarte rare. Potrivit Institutului Gemologic al Americii (GIA) , minierii trebuie să prelucreze aproximativ o tonă de rocă până când găsesc sau bijuterie cu diamante brute care cântărește o jumătate de carat și poate fi tăiată într-un sfert de diamant.
Și, în medie, trebuie să proceseze aproximativ 100.000 de tone pentru a găsi o piatră prețioasă de diamant brut care ar putea fi tăiată într-un diamant de 1 carat, culoare D (complet incolor), fără cusur. Deci, diamantele incolore de calitate pietre prețioase sunt rare.
Cu toate acestea, diamantele de înaltă calitate nu sunt cele mai rare pietre prețioase. Există și alte pietre prețioase care sunt mai rare decât diamantele de calitate prețioasă, dar sunt toate mai puțin costisitoare decât diamantele de calitate prețioasă. De ce? Pentru că raritatea nu este singurul factor care determină prețul diamantului. Și, fără îndoială, nici măcar nu este cel mai influent factor în prețul diamantelor incolore.
Rețineți că, deși raritatea nu este cel mai mare factor în prețul diamantelor incolore, este un factor uriaș în prețul diamantelor de culoare fantezie.
Diamantele colorate, cum ar fi diamantele roz și diamantele albastre, sunt printre cele mai rare pietre prețioase din lume.
Ca atare, diamantele colorate sunt extrem de reduse, ceea ce afectează cu siguranță prețurile lor extrem de ridicate.
Dacă nu sunteți în industria diamantelor sau a bijuteriilor, este posibil să nu știți că există un cost mare de producție legat de diamantele pe care le puteți găsi într-un magazin de bijuterii.
Costul extragerii unui diamant este inclus în prețul final al unui diamant, la fel ca și costul tăierii acestuia. În funcție de priceperea tăietorului de diamante și de cât de dificil este tăierea unui diamant, tăierea și lustruirea unui diamant brut poate fi costisitoare.
Pierderea unei cantități substanțiale de deșeuri de diamante brute în timpul procesării poate crește și costul unui diamant.
Acesta este unul dintre motivele pentru care diamantele rotunde tăiate strălucitor sunt mai scumpe decât alte forme.
Pierdeți o cantitate mare de diamant brut când creați un diamant rotund.
Există costuri de producție asociate cu crearea unui diamant șlefuit și tăiat, dar costul de a obține un diamant fațetat pentru consumatori nu se oprește aici.
Un diamant are nevoie, de asemenea, de o clasificare de la un gemolog care poate oferi o înregistrare obiectivă a celor patru C-uri .
Fără un raport de clasificare care să ofere unui cumpărător o dovadă a greutății în carate a unui diamant, a gradului de culoare, a gradului de tăiere și a gradului de claritate, este puțin probabil ca diamantul să se vândă.
Apoi, odată ce un diamant a fost clasificat, acesta poate fi pus într-o bijuterie de către un bijutier sau pus deoparte pentru a fi vândut în vrac.
Oricum, comerciantul cu amănuntul care vinde acel diamant ție, consumatorului, trebuie să obțină un profit, care se adaugă și la costul diamantului.
Al treilea și ultimul factor al nostru, dezirabilitatea, are probabil cel mai mare impact asupra prețului unui diamant. Oamenii pur și simplu adoră diamantele și, firește, cererea mare pentru diamante le face mai scumpe.
Un mit comun despre diamante este că acestea au devenit populare doar datorită marketingului în secolul al XX-lea.
Cu toate acestea, acest lucru este departe de a fi adevărat. Oamenii au iubit și râvnit diamantele de sute, dacă nu de mii de ani.
Știm că diamantele au fost comercializate cel puțin încă din secolul al IV-lea, când diamantele indiene au fost vândute pentru prima dată în Europa.
Până în secolul al XV-lea, diamantele erau foarte dorite de regalitatea și nobilimea europeană, care nu se satura de aceste pietre rare.
Înainte de 1800, doar cei ultra bogați își puteau permite să cumpere diamante, care erau extrem de rare în cea mai mare parte a istoriei omenirii.
Dar după ce noi mine de diamante au fost descoperite în Africa de Sud în anii 1860, oferta mondială de diamante a crescut.
După aceasta, au existat în sfârșit suficient diamante pentru ca clasa de mijloc să ia parte la cumpărarea și purtarea pietrelor prețioase de diamant.
În timp ce marketingul secolului al XX-lea nu a stârnit dragostea omenirii pentru diamante, am fi neglijenți dacă nu am sublinia că cu siguranță a ajutat-o.
Și o campanie de marketing specifică DeBeers care proclamă „un diamant este pentru totdeauna” a ajutat-o cu siguranță că inelele de logodnă cu diamante deveni cel mai popular stil de inel de logodnă.
Înainte ca această campanie DeBeers să debuteze în 1947, inelele de logodnă cu care au fost de fapt cele mai populare opțiune.
Cu toate acestea, încă de această campanie, diamantele au domnit suprem ca cea mai populară alegere de piatră centrală pentru inelele de logodnă.
Alte campanii ale vremii au susținut, de asemenea, popularitatea bijuteriilor cu diamante în anii 1940 și 1950, iar mesajele din ele dăinuie până astăzi.
Oamenii încă pe diamantele ca fiind „pentru totdeauna” și „cel mai bun prieten al unei fete”, iar diamantele continuă să fie cea mai solicitată piatră prețioasă pentru inele de logodnă și bijuterii fine deopotrivă.
În cele din urmă, dacă crezi sau nu că un diamant merită un preț mare depinde în întregime de tine.
Mulți oameni găsesc diamantele frumoase, de dorit și suficient de valoroase pentru a-și justifica prețul.
Dacă nu simțiți la fel, puteți explora oricând alte opțiuni până când găsiți piatra prețioasă potrivită pentru dvs.
Nu aveti produse in cos